WSBK: runda w Jerez ju¿ w ten weekend. Pirelli z nowymi rozwi±zaniami [ZAPOWIED¬]
Po emocjonującym restarcie sezonu MotoGP wracają również wyścigi motocykli produkcyjnych, w dodatku na tym samym obiekcie w Jerez. Sponsorem tytularnym hiszpańskiej rundy WSBK jest firma Pirelli, która dostarczy ponadto zawodnikom kilka premierowych rozwiązań w kwestii opon.
W przeciwieństwie do MotoGP, w tegorocznych zawodach World Superbike udało się rozegrać przed wybuchem pandemii jedną pełną rundę - w Australii. Tamte zawody z kibicowskiego punktu widzenia były genialne, pełne walki ramię w ramię do ostatnich metrów. Obrońcą tytułu w klasie superbike jest Jonathan Rea, przed którym w tym sezonie niezwykle trudne zadanie - znakomitą formę prezentują jego rywale, zwłaszcza kolega z zespołu Kawasaki Alex Lowes, który jest aktualnym liderem tabeli oraz prezentujący znakomite tempo i waleczność Toprak Razgatlioglu z Pata Yamaha i Scott Redding z Aruba.it Ducati.
Organizatorzy zawodów MotoGP i WSBK, Drona Sports i FIM, wykazali się ogromną zręcznością w ustalaniu miejsc i terminów poszczególnych rund w tym dziwnym arcytrudnym sezonie. Po dwóch tygodniach z rzędu obecności ekip i zawodników mistrzostw prototypów, na torze Jerez pojawią się załogi superbike’ów, korzystając z przygotowanej już infrastruktury i instalacji transmisyjnych. W nadchodzący weekend zobaczymy w końcu w akcji naszego młodego zawodnika Daniela Blina, który wystartuje w klasie Supersport 300.
W Jerez jest obecnie bardzo gorąco, co dobitnie pokazały niedzielne wyścigi MotoGP. Runda WSBK na tym torze jest normalnie rozgrywana we wrześniu lub październiku, wyjątkiem był sezon 2019, kiedy był to czerwiec. Hiszpański tor składa się w mniej więcej 70% z długich i szybkich prostych połączonych wolnymi, ciasnymi łukami. Prosta startowa ma 600 metrów i jest minimalnie szersza niż reszta nitki toru - ma 12 zamiast 11 metrów.
Pirelli z nowymi rozwiązaniami dla klas Superbike i Supersport
Włoski gigant oponiarski jest sponsorem tytularnym Pirelli Spanish Round. Jako wieloletni oficjalny dostawca opon oferuje zespołom WSBK nie tylko komplety ogumienia w szerokim wachlarzu opcji, ale również stałą obecność swoich inżynierów w boksach.
W klasie Superbike zawodnicy otrzymają wybór pomiędzy rozwiązaniami standardowymi i rozwojowymi, z których niektóre były już testowane w zeszłym sezonie, a inne są zupełnie nowe.
Na przód przygotowano trzy opcje - standardową SC1, najpopularniejszą w poprzednim sezonie, SC2 oraz nową, miękką oponę SC1 Y1231, która dzięki nowej strukturze ma zapewnić mocniejsze trzymanie w zakrętach.
Na tył zawodnicy mogą wybrać pomiędzy standardową miękką oponą SC0 oraz jej rozwojowymi wariantami X1351 i Z0121 posiadającymi nieco inną charakterystykę. Pierwsza z nich zadebiutowała w Jerez rok temu i została bardzo dobrze przyjęta. Druga właśnie debiutuje, ma większy punkt styku z asfaltem i jeszcze mocniej trzyma w bardzo ciasnych łukach. Dostępne opcje uzupełniają bardzo miękkie opony SCX i Superpole, które pomogą w osiągnięciu najlepszych rezultatów w kwalifikacjach i szybkim niedzielnym wyścigu Superpole, jeśli warunki na torze będą odpowiednie.
Dla klasy Supersport 600 Pirelli przygotowało 4 opcje na suchy tor, 2 na przód (miękkie SC1 i średnie SC2) i 2 na tył (Diablo Slick, miękkie SC0 i średnie SC1), dostępne we wprowadzonym w zeszłym roku większym rozmiarze 190/60.
W przypadku pogorszenia pogody i wystąpienia opadów do dyspozycji ekip i zawodników będą również jak zwykle opony deszczowe i pośrednie.
Harmonogram wyścigów
Hiszpańska runda Pirelli WSBK rozpocznie się w piątek 31 lipca treningami wszystkich klas. W sobotę 1 sierpnia odbędą się treningi i pierwsze wyścigi, w niedzielę tradycyjnie wyścig Superpole SBK i wyścigi główne. Transmisje zawodów w Jerez zobaczycie na kanałach Eurosport i Eurosport 2.
Sobota 1 sierpnia:
14.00 - wyścig 1 Superbike
15.15 - wyścig 1 Supersport
16.30 - wyścig 1 Supersport 300
Niedziela 2 sierpnia:
11.00 - wyścig Superpole Superbike
12.30 - wyścig 2 Supersport
14.00 - wyścig 2 Superbike
15.15 - wyścig 2 Supersport 300
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze